2008-07-02

Онцгой байдал, эмгэнэл

Өнөөдөр хотын төв хэсгээр онцгой байдал зарлаж, цэрэг цагдаагийнхан өндөржүүлсэн бэлэн байдалд байна. Өчигдөр хотын төвийн хэсэгт болсон эмгэнэлт явдлын үр дүн. Энэ удаагийн сонгуулийн дүнг МАХН-ыг луйвардаж байгаа гэж үзсэн хэсэг нөхөд ард иргэдийг цуглуунд уриалснаар энэхүү үйл явдал эхлэв. Сүр дуулиантай эхэлж байсан ч намдаж, сонирхогчид голдуу болсон байхыг би өөрөө очиж харсан. Тэр дунд зарим нэг "согтуу" хүмүүс хэсэг бүлгээрээ зогсон бусдыг үймээн самуунд турхиран орилж, ухуулан ятгаж элдвийг ярьж байхыг би сонссон. Зарим нэг нь утсаар заавар зөвлөлгөө өгч, хэлэх үгийг нь хүртэл зааж өгч байсан. Тэнд зөвхөн МАХН-ыг эсэргүүцсэн эсвэл сонирхогчид цугласан гэвэл худлаа бас энэ цуглааныг эсэргүйцсэн, үүнд дургүйцсэн хүмүүс ч байж л байсан. Тэдгээр хүмүүс "Монгол Улс", "Эх орон", "Ард түмэн", "Шударга ёс" гэдэг үгийг ямар их хэрэглэж, ямар их үнэ цэнэгүй болгож байгааг би хараад их харамссан.

Энэ бүхний гол зорилго нь юу байв? Үр дүнд нь юу хожив? Миний бодлоор хэн ч юу ч хожоогүй, бүгд хожигдсон. Зарим нэг хүний "түргэн хэл"-ний ачинд би л лав шинээр гарч ирж буй улстөрчдөд бас "ардчилагч" овогтонгуудад итгэх итгэл багасч, бүр алдарч байна. Жагсаалд миний адил хүмүүс хоорондоо үзэл бодлоо хуваалцаж, нэг нь "Баяр Элбэгдорж хоёрын халз мэтгэлзээнээс өмнө манай аав ээж, манай гэрийнхэн саналаа хуваан талыг нь АН, талыг нь МАХН-д өгөхөөр ярьж байсан. Харин халз мэтгэлзээний дараа бид бүгд Баяр, түүний багийг дэмжихээр шийдсэн, саналаа өгсөн" гэж ярьж байхыг сонссон. Ил хэлэхийг хүсэхгүй байгаа ч олонх нь ийм л сэтгэгдэлтэй байх шиг санагдсан. Миний хамгийн эмзэглэсэн зүйл нь миний дүү нар шиг хөвгүүдийг өдөөн хатгаж, үүндээ татан оруулсан. Гэтэл өнөөдөр тэдгээр залуус, бидний ирээдүй ялтан болж, насаараа нэрийн дансандаа хар толботой болзошгүй байна. Бас дөрвөн хүний амь нас хохирчээ. Ямар их золиос вэ? Ямар их эрх ашиг вэ? Бас нэг харагдсан зүйл нь залуус маань хэт сэтгэлийн хөөрөлдөө автаж, хөнгөн зүйлд их татагдаж байх шиг. Үүгээрээ би хэн нэгнийг буруутгаж эсвэл аль нэг талыг өмөөрөх гэсэнгүй. Өчигдрийн үйл явцыг хараад төрсөн сэтгэгдлийг иргэний хувьд илэрхийлж байна. Бид ардчилал ч гэж тэмцэхдээ өөрсдөө ч мэдэлгүй ардчилалаасаа ухраад байгаа юм биш биз? Үнэхээр эмгэнэл ...

No comments: