2006-07-06

Оксфорд-Монсудар толь

Өнөөдрийг хүртэл гарч байсан Англи-Монгол толинууд зүгээр л 1:1 маягийн буулгацтай, баахан үгийн жагсаалт, ямар нэг тайлбар, ямар нөхцөлд ашиглах тайлбар, дуудлага байхгүй миний шаардлагыг ер нь хангадаггүй байсан. Орос сургууль сурдаг байсан болохоор Англи-Орос тайлбартай толийг ихэвчлэн ашиглаж байсан боловч сүүлийн жил гаран Oxford Англи-Англи тайлбар толийг ашигласан. Гэвч тайлбар, утгыг нь мэдэж байгаа яг монгол нэр, нэршилийг мэдэхгүй гэх мэт хүндрэл хааяа тулгардаг байсан. Жишээ нь нэг амьтны нэр харсан чинь тийм зүйлийн амьтан, үстэй, тийм өнгөтэй ч гэх шиг, би ойлгож чадаагүй :). Гэхдээ л одоо байгаа толинууд Монголд ихийг өгсөн, олон хүнд ч тус хүргэсэн.

Найз охин маань Англи хэлэнд тааруухан нэгэн, чадахаараа зарим үгийг нь хэлж өгнө, чадахгүй үе бас таарна. Өөрөө уг нь их мэрийлттэй боловч өөрийн гэсэн халаасны жижиг тольтой. Хаалаасны толь ашиглан англи хэлийг сурна гэдэг мэдээж хэрэг хэцүү, ихэнх тохиолдолд мэддэг хүмүүст зориулсан байдаг. Толь хэрэгтэй бас надад нэг муудчихсан Алтангэрэг байсныг эрээд олсонгүй, иймд гадуур зарлал тавьчихсан нөгөө алдарт Оксфорд-Монсудар толийг Интерном дэлгүүрт очиж сонирхолоо. Зөвхөн Интерном дэлгүүрт зарж байгаа.

Оксфордоос албан ёсны зөвшөөрөл аван, гурван жилийн хөдөлмөр шингэн энэхүү толь бүтжээ. Миний хүсч хүлээж байсан толь бараг л мөн. Үгийн сан нь 70000 гэсэн байсан, хэвлэсэн цаас, хавтас нь ер нь л анхны сэтгэгдэл дажгүй. Мэдээж надад доторх нь хэрэгтэй болохоор нээж үзтэл 1:1 гэсэн утгаасаа гадна түүндээ таарсан жишээтэй байх нь хэрэгтэй, мөн дуудлагыг авианы тэмдэгээр бичсэн байх жишээтэй. Үгсийн орчуулга, чанар нь өнөөдөр байгаа бусад толийг дагуулахгүй, гэхдээ 28800 төгрөгний үнэтэй :(. Худалдаж аваад гэрт хариуд тухтай үзэхэд надад үнэхээр таалагдсан. Ашиглахад эвтэйхэн, багтаамж ихтэй, илүү оновчтой орчуулгатай гээд л.

Гэхдээ мэдээж хүн л хийсэн юм хойно зарим нэг алдаа хийсэн байхыг би анзаарсан. Нэр үг гэж тэмдэглэсэн хэрнээ монгол үйл тавьсан байсан, мөн зарим нэг орчуулга оновчтой бус юм шиг санагдсан. Гэвч энэ бол англи хэл сурах гэж буй хүн бүрт байх ёстой толь, өнөөдрийн хамгийн сайн чанартай, агуулгатай толь гэж хувьдаа дүгнэлээ. Сонирхоод үзээрэй, үнэнээс бусад нь таалагдана гэдэгт итгэж байна.

ХЭЛТЭЙ БОЛ ХӨЛТЭЙ

1 comment:

Г.Ганбат said...

Сайхан толь болсон байна лээ. Би эртээд ороод тэндээс Баабарын Нүүдэл суудалыг авчмхсан чинь мөнгө дуусаад авч чадаагүй. Дараа авнаа.