2009-05-03

Чөлөөт өрсөлдөөн, нээлттэй хамтын ажиллагаа

Бидний амьдарч буй нийгэм аливаа зүйлийн эрх чөлөө, нээлттэй байдлыг хөгжлийн үндэс гэж үзэж байна. Чөлөөт өрсөлдөөнийг бий болгосноор хүн болон түүний хөдөлмөр үнэлэгддэг, чанар сайжирдаг, хөгжил ирдэг. Харин нээлттэй хамтын ажиллагаа нь итгэлцэл, хүндлэлийг бий болгодог. Эдгээр хүчин зүйлс нь хөгжлийн түлхүүр, хөдөлгөгч хүч нь бөгөөд хөгжүүлж чадвал аутсорсингийн таатай хөрс суурь болж өгдөг. Аутсорсинг нь энгийн үгээр бол байгууллага нь өөрийн үндсэн үйл ажиллагаандаа гол анхаарлаа хандуулж, туслах чанарын эсвэл чухал биш зүйлсийг гадны компаниудаар дамжуулан гүйцэтгэхийг хэлдэг. Чаддаг нь чаддагаа хийх буюу хөгжлийн, төвлөрөлийн, ялгаралын үндэс.

Лхагва гарагт болж өнгөрсөн гар утсанд зориулсан агуулгын талаар семинар нь бараг л дээрх зүйлсийн талаар яригдсан гэхэд болно. Гар утасны үйлчилгээ үзүүлдэг компани нь сүлжээний найдвартай ажиллагаа, технологийн шинэчлэл, шинэ боломжуудыг бий болгох буюу зам, дэд бүтцийг бий болгох, сайжруулах үүрэг хүлээнэ. Ингэхдээ замаар явах машиныг улааны, цэнхэрийн, ногооны, шарын эсвэл тунгалагийн талынх гэж ангилалгүй бүгд ижил хурдтай, ижил боломжоор хангах давхар үүрэг хүлээх ёстой. Харин хэрэглэгчдэд хүрэх дуу, зураг, тоглоом зэрэг агуулга буюу ачааг ямар тээврийн хэрэгсэл ашиглаж буйгаас үл хамааран хэрэглэгчид очиж байх л ёстой. Энэ зөвхөн харилцаа холбооны биш бүх салбарт мөрдөгдвөл зохилтой.

Би бээр Мобикомын хэрэглэгч бөгөөд үндсэн үйлчилгээнд сэтгэл хангалуун байдаг ч нэмэлт үйлчилгээнүүд нь бараг таалагддаггүй. Анх л утсандаа авч болох зураг, сонсох дууны сонголт муу байсан бол саяхан HiTone-ийг хэрэглэх гэтэл бас л бараг сонголт байсангүй. Хамгийн хачирхалтай нь бүр рекламан дээр явж байсан дууг хүртэл олох гээд чадсангүй. Ашиглахад хэцүү гээд тоочоод байвал олон асуудал бий. Шалтгаан нь маш тодорхой. Агуулгын бизнесийг өөрөөсөө салгасан боловч ганц Монгол Контент ХХК-д тусгай эрх олгосон болохоор тэднийг сонгох эсвэл юу ч биш гэсэн сонголттой. Өрсөлдөгчгүй зүйл хөшүүн, үхмэл байдаг. Уг нь олон компанитай энэ салбарт нээлттэй хамтын ажиллагаа өрнүүлж, чөлөөт өрсөлдөөн бий болгож чадвал сонголт нэмэгдэнэ, агуулга чанаржина, хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж нэмэгдэнэ. Хэрэглэгчид сэтгэл хангалуун байх нь, сүлжээгээр дамжиж буй мэдээллийн урсгал дамжиж байх нь Мобикомд л ашигтай бас хэрэгтэй. Энэ нь тэдний үндсэн ажиллагаа.

Бусад операторууд ямар байдаг талаар мэдэхгүй харин Мобикомын хэрэглэгчийн хувьд, илүү их нэмэлт үйлчилгээ авахыг хүсдэгийн хувьд дээрх асуудлыг дэвшүүлж байна. Харин ХХЗХ-ноос ижил тэгш байх зарчмыг баримтлан ажиллахаас гадна бүх операторуудыг мөрдүүлэх тал дээр анхаарах талаар дээрх семинар дээр мэдэгдсэн. Үүнд их талархаж, үр дүнг хурдан үзэхийг тэсэн ядан хүлээж сууя. Сайхан семинар хийж, олон нийтийн санаа бодлыг сонссон ХХЗХ-ны хамт олонд талархал илэрхийлье.

No comments: