2006-06-12

Байгаль эхээ хайрлая

Хүмүүн бид байгаль дэлхийтэй салшгүй холбоотой, түүнийг шүтэн амьдарах учиртай оюун ухаант, ухамсарт амьтан билээ. Гэтэл сүүлийн жилүүдэд байгаль дэлхийн ааш, авир нь олдохгүй нэг л хэцүү болсон. Эргэн тойрноо хар. Энэ юуны учир вэ?

Хүмүүс бид оюун ухаантайгаараа бусад амьтадаас ялгардаг боловч яагаад өөрсдийн амьдран буй орчин, байгаль дэлхийг ингэж сүйтгэнэ вэ? Ингэж өөрсдийгөө ч сүйтгэж байгаа. Ийм нэгэн бодол сүүлийн үед толгой ихээр эргэлдэх боллоо. Жаалхүү байхад зун их л гоё дулаахан, ногоон, солонготой гээд үнэхээр гоё байсан санагдах юм. Өнөөдөр зуны эхэн сар дундаа орсон байхад шорттой ч явж болохгүй их л сонин, жихүүн байгаа. Энэ бүхэнд та бид л буруутай.

Хэн устгаж, сүйтгэж байгаа нь сонин биш би, та чадах чинээгээрээ л байгаль эхээ хайрлан хамгаалж, тордох хэрэгтэй гэж би бодном. Та бид идсэн чихэр, шоколадны цаас, гялгар уут гэх мэт хог хаягдлаа гудамжинд хаялгүй цуглуулж, гэрийн эсвэл гудамжны хогны саванд хийхэд л бага ч болов хувь нэмэр юм. Гэрийн хогийг төвлөрсөн цэгт хаях гэх мэт. Гэтэл бусад хүмүүс гудамжинд хаяад байхад яагаад би хаяхгүй байх ёстой гэж хүмүүс асууна, харин би хариуд нь бүгд явсаар хавцалд унаж үхэж байвал бусад тэгж байна гээд араас нь үхэх үү гэж ам асууна.

ТА БОДООРОЙ.

Би хувьдаа гудамжинд цаас, хог хаядаггүй.

БИД БАЙГАЛЬ ЭХИЙН ҮР САД

No comments: